1/6/08

Farcellets de carbassó amb bolets variats i festucs

Com podeu comprovar, darrerament estic buscant receptes que siguin compatibles amb la dieta Montignac i, com que el carbassó és una de les verdures més sanes i menys calòriques que podem trobar en la faç de la terra, doncs em repeteixo amb receptes que tenen aquest ingredient com a base del plat. Aquest cop, la recepta que us presento l’he tret del llibre de Juan Mari Arzak que el meu enamorat em va regalar per Sant Jordi. Espero que us animeu a provar-la perquè, a més de la presentació original i suggerent, el resultat és exquisit per al paladar.

Ingredeints per a 4 persones:
250g de carn picada (Arzak en posa 100g de magre de porc, però jo vaig fer meitat carn de vedella, meitat carn de porc)
2 cebes tendres
150g de bolets variats (jo hi vaig posar bolets congelats de La Sirena, però Arzak també suggereix substituir-los per daus d’albergínia)
2 alls frescos
50g de festucs pelats2-3 carbassons llargs
2 cullerades de Macarpone (jo ho vaig substituir per formatgets tipus Casserio)
Oli, sal, pebre i julivert fresc picat

Preparació:
Temps estimat:
1h 30 min



  • Piqueu les cebes i rostiu-les lentament amb una mica d’oli. Quan estiguin ben cuites, afegiu-hi la carn picada i salpebreu.
  • Mentre la carn es va rostint, en una altra paella saltegeu els bolets amb el julivert i els alls picats.
  • Afegiu els bolets a la preparació anterior i un cop ben mesclat afegiu-hi els festucs. Reserveu-ne uns quants per a la guarnició!
  • Al cap de 5 minuts afegiu el formatge. Mescleu bé tots els ingredients i deixeu-ho reposar fins que estigui tebi.
  • Mentrestant, talleu tires fines de carbassó en sentit vertical. Podeu utilitzar una mandolina o un pelador de patates, però us desaconsello procediments més rudimentaris, ja que les làmines han de quedar mooolt fines per tal de poder-les doblegar posteriorment.
  • Col·loqueu les làmines en forma de creu i poseu una bona cullerada del farcit a la part central. Doblegueu el farcellet i llestos. Si veieu que alguna tira és massa llarga podeu tallar-ne un trosset amb les tisores.
  • Un cop tingueu fets tots els farcellets, poseu una planxa al foc. Quan estigui ben calenta, tireu-hi un rajolí d’oli i marqueu els farcellets a foc ben viu (2-3 minuts per cada banda).
  • Per muntar el plat, prepareu un oli de julivert triturant 4-5 branques de julivert amb 200ml d’oli . Poseu l’oli en un biberó. Els biberons serveixen per a muntar les salses amb una mica més de gràcia que si ho fem a pols. Són molt barats (1 euro -1’50) i es poden trobar en tendes especialitzades en cuina, tot i que cada cop són més usuals en comerços menys especialitzats.
  • Poseu 3 o 4 farcellets a cada plat i regueu amb uns quants festucs esmicolats i un bon raig d’oli de julivert. Presentació immillorable.

NOTA: Arzak acompanya els carbassons amb una salsa de blat de moro i quicos cruixents que espero poder-vos explicar en una altra ocasió. Aquest cop em vaig haver de conformar amb un acompanyament més senzill perquè el senyor Montignac no em deixa ni acostar-me al blat de moro!

11 comentarios:

Anónimo dijo...

Anna, avui he obert el teu blog i he quedat bocabadada. Quina producció!!!!!!! M'han agradat dues receptes. Una la dels farcellets de carbassó amb bolets i festucs i l'altra la de l'amanida amb maduixes. Si et sembla un dia quedem i jo faré l'amanida i tu m'ensenyes a fer els farcellets. D'acord?

Un petó.

La Mama

La Taula d'en Bernat dijo...

Em sembla molt bona idea! Si us va bé, el cap de setmana que ve us convido a dinar i fem els plats entre totes dues...
I ja sabeu que sóu convidats d'honor en aquest blog!

Gemma dijo...

M'agrada molt aquesta recepta! Un entrant per a un dinar de quedar bé...
Tu també fas la dieta d'en Montignac? Això s'està posant de moda :)

Cuinagenerosa dijo...

anna,
no m'agraden gens les dietes, però amb plats com aquest, no es deu ni notar que en fas. t'ha quedat magnífic, m'has fet entrar moltes ganes de provar-lo.

Ro dijo...

M'apunto la recepta que té una pinta meravellosa i deu estar ben bona!. Ai, quina força de voluntat la vostra, tot i que és cert que és una dieta agradable de fet (si no et pan-adicte i sucre-addicte, és clar) perquè no prohibeix la xocolata negra per exemple

Anna dijo...

Oh! M'agrada molt la recepta. Els ingredients són suaus i combinats així han d'estar...mmm!

Glòria dijo...

Genial la recepta i el vídeo. Una vegada més, felicitats pel tàndem que formeu! Aquesta també va a la carpeta de pendents(que cada cop és més gruixuda).

Fins aviat!

Anónimo dijo...

Acabo d'aterrar al teu bloc, mare meva!!! Quines receptes més bones!!!! Els farcellets aquests han d'estar de vici!!!!

Enhorabona pel bloc, m'ha agradat moltíssim!!!!

La Taula d'en Bernat dijo...

Gràcies, Myriam! Jo també vaig estar mirant el teu blog i et vaig deixar un comentari. Et torno a felicitar per la feina que estàs fent. Quan sigui mare vull ser com tu!

Anónimo dijo...

Fa 1 mes que la meva parella i jo hem començat el mètode Monty perquè ja fa 4 mesos que hem deixat de fumar i els quilets de més ens estan passant factura! Gràcies per oferir-nos receptes tant originals que segueixen el mètode...llàstima que la resta de receptes fan una pinta massa increïble i no em podré resistir a tenir "desviacions"...Felicitats pel blog, t'aniré seguint! Imma

Cocidodesopa dijo...

prueba