1/7/08

Pebrots del piquillo fracits amb brandada de bacallà

La recepta que us exposo a continuació és un dels plats més senzills i més resultons que la meva mare sol fer quan té convidats. Com que la recepta l’he après d’ella i m’ha tret d’un apuro en més d’una ocasió, vull dedicar-li aquest post a la meva mare, que encara que no comparteix la meva passió per la cuina, m’ha ensenyat més del que es pensa.

Us recomano aquest plat tant com a primer com per a un pica-pica informal i, ara que sembla que estan de moda els montaditos, se m’acut que potser també es podria presentar sobre una llesqueta de pa. Això sí, penseu que s’ha de preparar al moment!

Ingredients:

1 o 2 pots de pebrots del piquillo
brandada de bacallà
crema de llet
oli d’oliva

NOTA ALS INGREDIENTS: No poso quantitats perquè depèn de com orienteu el plat. Calculeu que si ho presenteu com a primer plat, necessiteu 4 pebrots per persona. Jo sempre compro els pebrots i la brandada a la Islandesa, la bacallaneria de davant del mercat Maignon (Badalona), on sempre trobareu productes de primera qualitat. Si els indiqueu el nombre de persones que sereu, ja us diran les quantitats que necessiteu.

Preparació:
Temps estimat: 15 min
  • Primer de tot reserveu 2 o tres piquillos per fer la salsa. La resta farciu-los amb la brandada amb ajuda d’una cullera de postres.
  • Un cop tingueu tots els piquillos farcits, poseu una mica d’oli d’oliva en una paella i fregiu-hi els pebrots a foc mig i pels dos costats. Els piquillos, normalment, ja vénen guisats, però s’han de tornar a passar per la paella, si no la polpa queda dura.Un cop ben cuits deixeu els piquillos a la mateixa paella.
  • Prepareu la salsa triturant els pebrots que havíem reservat amb la crema de llet. Obtindreu una mescla homogènia de color salmonat.
  • Aboqueu la salsa a la paella dels piquillos i deixeu que espesseixi a foc baix. Quan la salsa comenci a agafar consistència i abans que arrenqui el bull, apagueu el foc.
    Podeu servir els piquillos en una safata o en plats individuals.

3 comentarios:

Cuinagenerosa dijo...

anna, veig que reprens el bloc amb força, amb dos plats clàssics contundents, dels que a mi m'agraden. que duri!

La cuina vermella dijo...

Anna, que bons i senzills! i es que les receptes de les mares sempre son les millors!

Anónimo dijo...

Crec que ho faré aquest cap de setmana que tinc convidats!!!
però què puc fer per acompanyar-ho?? un pica pica? una amanida??

Moltes gracies,

M'agraden molt les teceves receptes!!!