26/10/08

Pollastre amb verduretes

Aquí va una altra recepta improvisada que ha tingut força bona acceptació. El millor de tot és que és fàcil de fer i agrada a tothom, així que pot anar bé per a qualsevol dia de la setmana que no tinguem gaire ganes de complicar-nos la vida.

Ingredients per a 4 persones:

2 pits de pollastre tallats a daus
400g de xampinyons
4 pastanagues
un pebrot verd
una cullerada de cafè de gingebre picat
mitja copeta d’Oporto
Sal, pebre i oli d’oliva

Preparació:
Temps estimat:
20 minuts



  • Per començar, renteu i talleu les verdures. Les pastanagues les podeu tallar en mitges llunes; els xampinyons, a quarts; i el pebrot, després d’extreure’n les llavors, el podeu tallar a rodanxes. Jo, aquest cop, vaig emprar pebrotets del Padrón perquè no tenia pebrot verd normal.
  • Poseu les verdures a coure en una cassola amb un raig d’oli d’oliva i afegiu-hi el gingebre picat. Procureu no passar-vos, perquè el gingebre té un gust molt intens i molt particular i si n’hi poseu massa anul·larà el sabor dels altres ingredients. Veureu que, de seguida, s'omplirà la cuina d’un aroma inconfusible.
  • Mentre es couen les verdures, salpebreu el pollastre tallat a daus i fregiu-lo amb molt poc oli en una paella a part.
  • Un cop el pollastre estigui ben rosset, afegiu-lo a la cassola amb les verdures i regueu-ho tot amb una mica d’Oporto. Abaixeu el foc, tapeu la cassola i deixeu-ho coure durant 2 minuts.
  • Passat aquest temps, podeu apagar el foc i servir en plats plans o en un bol. Aquest és un dels plats que podeu menjar perfectament amb palets xinesos. Nosaltres ho vam fer així!

6 comentarios:

Glòria dijo...

Una recepta que pot servir de plat únic per sopar.

També podria ser cuina de wok, oi?.

Fins aviat

Francesc dijo...

No he tastat el gingebre en cap plat, però com que m'agrada molt el pollastre, algun dia la faré. El que no faré mai serà menjar-me'l amb palets d'aquells xinesos. Tinc una poca traça!

Núria dijo...

Anna, no m'extranya que hagi agradat, amb la pinta tan bona que té!!

Núria

La Taula d'en Bernat dijo...

Gràcies a tots per la visita!

Glòria, penso que aquesta recepta va com anell al dit per fer en un wok. El problema és que el que tinc a casa està una mica rovellat i em va fer por cuinar-hi.

Francesc, jo només he fet servir el gingebre un parell de cops i la veritat és que dóna un toc molt personal als plats, sobretot a les verdures. T'animo a provar-lo!

Anna dijo...

m'ha agradat molt...enlloc de posar-hi el gingebre picat, utilitzaré un xarop de gingebre que vaig comprar i així li donaré un toc dolç.

RUBEN dijo...

Quina bona pinta té aquest palt! Felicitats! De fet tinc gingebre i no sé com utilitzar-ho, ho provaré amb aquesta recepta que publiqueu!