15/11/09

Llenguado meunière

El divendres al migdia, quan vaig arribar a casa, vaig veure que algú m’havia deixat un paquetet a l’escala. Era una bossa de la peixateria i a dins hi havia dos llenguados preciosos i unes branquetes de julivert. De seguida vaig sospitar que el present era de la meva veïna, és a dir, de la meva àvia, que sap que aquest setmana he estat empiocada i no he tingut gaires ganes d’anar a comprar amunt i avall.
I la veritat és que el peixet em va anar com anell al dit. En un moment vaig preparar dues bones amanides i em vaig posar a preparar els llenguados.
En un primer moment vaig pensar de fer-los fregidets, però feia temps que tenia ganes de preparar el llenguado d’una manera diferent i vaig optar per fer-lo a la meunière. El terme “meunière”, de procedència francesa, significa literalment “molinera” i s’aplica a tots els plats que s’elaboren arrebossats en farina.
El resultat va ser exquisit i el millor de tot és que és ben fàcil de fer!

Ingredients per a 4 persones:

4 llenguados pelats (podeu demanar que us els pelin a la peixateria)
80g de mantega
2 llimones
Farina
½ got de llet
Sal, pebre i oli
Julivert

Preparació:
Temps estimat:
30 minuts

  • Primer de tot, netegem els llenguados, els deixem escórrer i els eixuguem amb un drap de cuina o amb papers absorvents.
  • Preparem una paella amb la meitat de la mantega i un rajolí d’oli i la posem al foc.
  • Salpebrem els llenguados i els arrebossem passant-los primer per la llet i seguidament per la farina.
  • Quan l’oli estigui calent i la mantega ben fosa, fregim els llenguados fins que estiguin dauradets. Un cop cuits, els retirem de la paella i els posem en una safata de forn.
  • En una altra paella fonem la mantega i hi afegim el suc de dues llimones. Podeu reservar unes rodanxes de llimona per decorar el plat.
  • Aboqueu la salsa per sobre dels llenguados i empolvoreu-los amb una mica de julivert picat.
  • Poseu la safata al forn durant uns 10 minuts i el plat ja estarà llest.

Jo vaig acompanyar el plat amb una mica d’arròs integral, però ho podeu fer amb patates tallades a rodanxes fines o amb una menestra de verdures.

10 comentarios:

La cuina vermella dijo...

Tens una àvia estupenda, i tu unes mans d'àngel, quin llenguado més rebó, Anna! petonets a les dues.

Glòria dijo...

Com et cuida la teva àvia, eh?. Una bona manera de fer els llenguados i si els vas fer així, vol dir que ja no estàs tant empiocadeta, oi?.

ELS PEIXOS dijo...

Noia , t´en passat els reis , oi??
Que et duri molt la iaia ..
tans llenguados que veig al dia i mai els hi fet així.

dolorss dijo...

Tot un clàssic, dels bons, haig vist que primer els passes per la llet i desprès per farina, ho provaré la pròxima vegada.
Com et cuida la teva avia-veina !!!

petons

El plat blanc dijo...

M'ha agradat la idea de passar els llenguados per llet i farina. Ho provaré. Petons

la vella carmanyola dijo...

No ne fet mai però sempre m'ha fet gràcia fer-ne i ara amb aquest magnific post tinc l'oportunitat a les mans.

Gràcies.

Mercè dijo...

Com et cuida la teva avia!!! I el llenguado fet aixi, bonissim!! Un bon remei per refer-se! ;)
Petons!

bajoqueta dijo...

Pels que on sabem cuinar el peix, esta és l'opció que més hem fet servir més d'un cop.

I felicitats a les àvies i mares que van a comprar que són lo millor del món :)

Josepb.Menja de bacallà. dijo...

La veritat, és que el llenguado és d'aquells peixos que són fàcils a la cuina i és deixen fer i aquesta és una bona combinació feta a la meunière

La Taula d'en Bernat dijo...

Gràcies a tots per la visita. Sempre em fa molta il·lusió llegir els vostres comentaris.
Petons!