26/9/10

Filet de porc amb chutney de figues i festucs

IMG_4439

El plat que us presento avui és una de les receptes que vam elaborar amb en Bernat Martínez al curs de l’Aula Gastronòmica. Em va agradar tant que vaig decidir elaborar-lo un altre cop aquest cap de setmana, que venien la meva germana i l’Edmon a sopar. La veritat és que el plat va tenir força èxit i no va resultar gens difícil de fer.

Ingredients per a 4 persones:

2 filets de porc
200g de formatge Mascarpone
Festucs picats
350g de figues
35 ml de vinagre de Mòdena
35g de sucre
15g de salsa de soja
10 ml d’aigua
canyella
pebre
clau

Preparació:
Temps estimat:
30 min + 1hora de cocció aprox.

IMG_4446

  • Primer de tot, prepareu el chutney. Poseu en un cassó el vinagre, el sucre, la soja, l’aigua i les espècies. En Bernat ens va recomanar posar les espècies dins d’una bosseta de te, a fi efecte de poder-les retirar sense problema. Com que jo no disposava de cap bosseta, vaig optar per posar la canyella en pols i les boletes de pebre sense bossa. A diferència de com ho vam fer a l’Aula Gastronòmica, jo vaig posar pebre blanc, vermell i negre, i no vaig posar clau perquè no en tenia, tot i que us recomano que el poseu si en teniu, perquè li dón un toc excepcional. Deixeu reduir fins a la meitat.
  • Mentre la salsa redueix, peleu les figues i talleu-les a quarts.
  • Afegiu les figues al cassó i deixeu que es vagin confitant a foc molt baix. En Bernat ho va deixar 20 minuts, però jo ho vaig deixar pràcticament el doble de temps, perquè el foc el vaig posar més baix. Si veieu que espesseix molt, hi podeu afegir un rajolinet d’aigua i remenar.
  • Un cop ha agafat una consistència de confitura, el chutney ja està llest. De fet, en Bernat ens va explicar que el chutney és una versió índia de la nostra confitura, només que, en els seus orígens, se solia fer amb moltes espècies i ben picant.
  • A continuació, salpebrem els filets de llom i els marquem en una paella.
  • Tot seguit, els posem al forn durant 20 minuts a 180º.
  • Un cop cuits els filets, els tallem en rodanxes d’un dit d’amplada i les col·loquem en una safata. Sempre és millor retirar-ne els extrems per motius estètics.
  • Posem per sobre els talls de filet el chutney de figues i empolvorem amb els festucs picats.
  • Per acabar, decorem el plat amb una mica de Mascarpone. Jo ho vaig fer utilitzant la pistola pastissera que em va regalar la Teresa, però ho podeu fer amb una màniga pastissera normal i corrent o amb una cullereta.

Ja veieu que, tot i que és un plat que demana cert temps, no és gens difícil de fer i és molt original i ben bo.

9 comentarios:

LA COCINERA DE BETULO dijo...

Es un plat ideal per lluir-te amb convidats, t' ha quedat una presentació molt maca.
Petons.

Teresa dijo...

Quin filet de porc més suculent!!! amb el gustet dolç de les figues i el cruixent dels festucs ha d'estar sensacional!
una abraçada

Gemma dijo...

El porc lliga molt bé amb els chutneys, oi? El toc àcid i dolç li queda genial. He fet chutney de mango, tomàquet, pinya... però mai de figues, m'encanta la idea i ho penso provar abans no s'acabi la temporada de figues. M'encanta la recepta!
Jo també penso que el clau d'olor li dóna un punt ;)a

ANNAFS dijo...

Un plat ple de contrastos, amb una presentació molt acurada, segur que és molt bo!

Alba dijo...

Ostres, quina passada de recepta! T'ha quedat fantàstic. Moltes gràcies per compartir-la!! :)

mercè dijo...

Pràcticament tinc tots els ingredients!, crec que la faré ben aviat!, m'agrada la combinació.Una presentació excel.lent i unes fotos que ho diuen tot!!! A reveure!

Visc a la Cuina dijo...

Que preciós que t'ha quedat, jo també tinc ganes de provar-lo de fer a casa, amb aquesta pinta tan estupenda!

Eva Flores dijo...

la combinació del porc amb les figues i el mascarpone és deliciosa.
pt!

La Taula d'en Bernat dijo...

Jo també trobo que el porc és una bona vianda per combinar amb salses dolces com el chutney. En aquest cas el punt de pebre també li donava un toc encertat. Llàstima de no tenir clau...
A veure si us animeu a provar la recepta! Es pot jugar amb moltes presentacions!!!